Εξάρτηση;Μείνε καθαρός,αγωνίσου...


Κάθε εβδόμαδα προσπαθώ να ασχολούμαι στο blog μου με θέματα τα οποία αγγίζουν πρώτα απο όλα εμένα. Έτσι αυτή την φορά αποφάσισα να γράψω για τις εξαρτήσεις.Η αλήθεια είναι πώς δεν έχω εξειδίκευση επι του θέματος, οπότε θα αναπτύξω μονάχα τις σκέψεις μου.Σωστές;Λάθος; Εσείς θα το κρίνετε..Έτσι λοιπόν, η πρώτη μου σκέψη ήταν τι οδηγεί έναν άνθρωπο στην εξάρτηση είτε του αλκοόλ, είτε των ναρκωτικών(που είναι τα συνηθέστερα) αν και υπάρχουν και άλλες εξίσου σοβαρές εξαρτήσεις. Έχω ακούσει στο παρελθόν οτι μπορεί να οφείλεται σε γονιδιακούς παράγοντες ή πώς απλά είναι θέμα επιλογής.Η δική μου γνώμη είναι λιγάκι διαφορετική..Για παράδειγμα, στην εφηβεία ευκολότερα κάποιος θα εμπλακεί με εξαρτήσεις προσπαθώντας να αποδείξει οτι είναι διαφορετικός ακόμη και αυτό είναι σε βάρος του εαυτού του όταν έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση ή χαμηλή αυτοπεποίθηση.Κάποιος που ξέρει τι αξίζει δεν χρειάζεται να αποδείξει τίποτα και σε κανέναν.Οπότε καταλήγω στο συμπέρασμα πώς οι άνθρωποι που τα έχουν καλά με τον εαυτό τους μπλέκουν δυσκολότερα.Άλλωστε συνηθέστερα βρίσκονται μπλεγμένοι με τις εξαρτήσεις χαρακτήρες ευαίσθητοι,εσωστρεφείς και ήπιοι, που τα κρατούν όλα μέσα τους.Για εμένα όμως η πηγή των εξαρτήσεων βρίσκεται στην δυστυχία που μπορεί να βρίσκεται καλά κρυμμένη.Οι δύσκολες εμπειρίες της ζωής κάνουν τους ανθρώπους ευάλωτους και τα ΄΄εξαρτητικά μέσα΄΄(δεν ξέρω εάν υπάρχει καν τέτοιος όρος)ανασθαιτοποιούν τον εξαρτημένο απο τον πόνο που βιώνει.Η δεύτερη σκέψη μου είναι τι θα μπορούσαμε να κάνουμε εμείς για αυτούς τους ανθρώπους.Αρχικά σκέφτηκα, μήπως να μην τους κρίνουμε;Να τους βοηθήσουμε μήπως να ξανα πάρουν την ζωή στα χέρια τους;Πολλοί απο τους χρήστες έχουν παρομοιάσει τη στιγμή της χρήσης ως αίσθηση ζεστής αγκαλιάς..και σκέφτομαι εγώ, μήπως αυτό είναι που τους λείπει;Μην κρίνεις έναν εξαρτημένο γιατί η ζωή τα φέρνει έτσι που στο μέλλον σε αυτή τη θέση μπορεί να βρεθεί το παιδί σου, η αδερφή σου ή οποιοσδήποτε σημαντικός για εσένα...Ξέρω τι θα πείς..γιατί δεν κάνει προσπάθεια να ξεφύγει, να αποτοξινωθεί..Εσύ που διαβάζεις αυτό το κείμενο δεν έχει τύχει ποτέ να γνωρίσεις ανθρώπους που δεν μπορούν να κόψουν απλές εξαρτήσεις όπως το κάπνισμα ή το φαγητο;γιατί η δική μου ζωή είναι γεμάτη με τέτοιου είδους παραδείγματα...Μπορώ οπότε να φανταστώ την δική τους δυσκολία...εσύ δεν μπορείς;Προσπάθησε λοιπόν να μην κρίνεις και απλά ενθάρυνε οποιοδήποτε εξαρτημένο γνωρίζεις,πες του μείνε καθαρός,αγωνίσου!

Πινακά Θωμαή

Σχόλια